Uncategorized

7 Essentiële tips voor thuiswerken tijdens de coronavirus pandemie

In het midden van de nieuwe coronaviruspandemie voeren veel bedrijven een vrijwillig of verplicht thuiswerkbeleid. Dat betekent dat velen van ons voor een ongewone uitdaging staan: voor de eerste keer thuiswerken, fulltime.

Zelfs als je het eerder hebt gedaan, kan thuiswerken vanwege het coronavirus een heel nieuwe wereld aanvoelen: het is waarschijnlijk plotseling. Het kan zijn voor een langere periode in plaats van een dag hier en daar (en je weet helemaal niet hoe lang het zal duren). Uw hele bedrijf is erbij betrokken. En je kunt niet per se persoonlijk buiten het werk socializen.

Deze tips helpen u ervoor te zorgen dat u succesvol bent, zowel bij het uitvoeren van uw werk als bij het behouden van uw mentale welzijn:

1. Kleed je aan

Je hoeft je niet zo formeel te kleden als op het werk, maar de simpele handeling van het omkleden is een signaal dat het tijd is om wakker te worden en dingen voor elkaar te krijgen. “Onderschat de kracht van het aantrekken van kleding die geschikt is voor het publiek niet. Het geeft je een menselijk [en] zelfvertrouwen en helpt de grens te trekken tussen werken en thuis zijn ”, ‘Je menselijk voelen’ lijkt misschien een vreemde zaak om actief aan te denken, maar het is vooral belangrijk in een tijd als deze, waarin je door het uiteenvallen van je dagelijkse routine je afgesloten voelt van je ‘normale’ leven en het ‘echte’ “Wereld.

Aankleden is ook van toepassing op andere op uiterlijk gebaseerde taken: neem een ​​douche, borstel je haar en doe zelfs make-up op als dat is wat je normaal zou doen. Je hoeft niet zo alles te doen als op kantoor als je dat niet wilt, maar als je wakker wordt en voor je uiterlijk zorgt, kun je het gevoel krijgen dat je goed voor jezelf zorgt .

Trouwens, alleen omdat je thuis werkt, wil nog niet zeggen dat niemand van je werk je zal zien. Het is 2020 en we staan ​​op het punt om veel videovergaderingen te houden.

2. Wijs een werkruimte of thuiskantoor aan

Een van de grote uitdagingen als het gaat om op afstand werken, is het gescheiden houden van je werk- en privéleven . “Voor sommige mensen wordt het erg wazig”, Als u zich nooit volledig loskoppelt van uw werk, zal uw werkproductiviteit eronder lijden en kan uw privéleven ook een hit worden.

Als je gewend bent om elke dag een kantoor binnen te gaan, is de scheiding tussen werk en thuis fysiek en wil je dat zoveel mogelijk proberen na te bootsen met een daarvoor bestemde fysieke werkruimte thuis. Je kunt het idee van een aparte kamer voor een thuiskantoor bespotten als je, zoals ik, in een klein appartement woont. Ik schrijf dit in de kamer die mijn kantoor, keuken, woonkamer en eetkamer in één is. Je werkruimte hoeft geen eigen kamer te zijn – in mijn appartement is het een hoek – maar het moet zo gescheiden mogelijk aanvoelen van de rest van je huis.

Probeer uw werkruimte comfortabel te maken met een stoel waar u acht uur per dag in kunt zitten en een paar decoraties. Zoek indien mogelijk een gebied met goede natuurlijke verlichting. Zelfs als u normaal gesproken niet veel tijd buitenshuis doorbrengt, kan het verliezen van de tijd die u buiten doorbrengt tijdens uw woon-werkverkeer snel op u gaan wegen, en het zal alleen sneller gebeuren als er geen natuurlijk licht binnenkomt.

Als u uw werkruimte betreedt, kunt u aan het begin van de dag ‘aan’ gaan en aan de slag gaan. Aan de andere kant helpt het verlaten van uw werkruimte u ook om aan het eind van de dag ‘uit’ te gaan en volledig uit te schakelen. Daarom is het ook belangrijk om je niet over je hele huis te verspreiden – hoewel het geweldig lijkt om van bureau naar bank naar bed te kunnen gaan, maar als je je laptop in je rustruimte laat kruipen, wordt het moeilijker om je werk gescheiden te houden uit je huiselijke leven.

Als u aan een tafel werkt die u buiten uw werk of in een kamer waar u veel tijd doorbrengt moet gebruiken, pak dan elke avond uw werk in om het einde van uw dag beslissend te maken. Toen ik in mijn laatste werk op afstand werkte, werkte ik op mijn pc, dus ik zorg ervoor dat ik alle tabbladen en programma’s met betrekking tot mijn werk sluit zodra ik klaar ben voor die dag. De sleutel hier is om te doen wat u moet doen om uw werkruimte te ‘verlaten’.

3. Houd duidelijk gedefinieerde werktijden

Net zoals u uw fysieke werkruimte aanwijst en scheidt, moet u duidelijk weten wanneer u werkt en wanneer niet. U krijgt uw beste werk gedaan en bent het meest klaar om terug naar kantoor te gaan als u zich aan uw normale uren houdt. En als uw rol een samenwerkingsverband is, wordt het veel gemakkelijker als u zich in hetzelfde schema bevindt als uw collega’s.

“Het grootste verschil tussen thuiswerken en werken op kantoor is dat je de leiding hebt over je omgeving en jezelf als een werknemer moet behandelen”, zegt Yurovsky. Dit houdt in dat je jezelf verantwoordelijk houdt, maar ook erkent wanneer genoeg genoeg is, net zoals een goede manager dat zou kunnen. ‘Als je merkt dat je je werktijden verlengt omdat je’ s avonds niets doet … zeg dan tegen jezelf dat het tijd is om je werk op te ruimen, op te laden en morgen met een frisse geest te beginnen. Het werk zal er morgenochtend zijn. ‘

Als je met andere mensen samenwoont, is deze scheiding nog belangrijker. Communiceer met de mensen met wie u samenleeft om grenzen te stellen zodat u tijdens de werkdag minder afleiding kunt vermijden, en verbreek dan de verbinding en geef de mensen om wie u geeft uw volledige aandacht. Als u een aparte tijd en ruimte heeft om te werken, kunt u meer aanwezig zijn in uw privéleven.

4. Bouw overgangen naar (en zonder) werk

Als u ‘s ochtends naar het werk reist, krijgt u niet alleen werk – van de ene fysieke locatie naar de andere – maar krijgt u ook tijd om u voor te bereiden op uw werk. Alleen omdat u niet op reis bent, betekent nog niet dat u geen gelijkwaardige routines moet uitwerken om u te helpen uw werkdag gemakkelijker te maken.

Misschien lees of luister je meestal naar muziek tijdens je woon-werkverkeer. Je kunt dat thuis doen. Of misschien kunt u wat tijd doorbrengen met een huisdier of geliefde. Je kunt zelfs een training toevoegen (bij voorkeur thuis vanwege het nieuwe coronavirus, maar kijk wat wordt aanbevolen waar je woont) of breng wat tijd door met een hobby (nogmaals, zorg ervoor dat het passend is gezien de gezondheidsaanbevelingen waar je bent).

Aan de andere kant van de dag doet het woon-werkverkeer het omgekeerde. “Forenzen nemen de tijd die ze in de auto of in de trein hebben om voor een hectische werkdag af te rekenen vaak als vanzelfsprekend aan en bereiden zich mentaal voor op hun avondroutine.” Yurovsky zegt. Over het algemeen ga je niet van het krijgen van een enorme presentatie tot het maken van een diner of het doen van klusjes. Als je direct probeert te springen, ‘hebben je hersenen geen tijd om op de resetknop te drukken, waardoor je minder aanwezig kunt zijn als je teruggaat naar je persoonlijke leven’.

Geef jezelf iets dat het einde van het werk aangeeft en als buffer dient. Toen ik thuis werkte, maakte ik er een gewoonte van om met mijn hond een lange wandeling te maken zodra ik klaar was voor de dag. Het hielp me om te decomprimeren met iets fysieks en leuks, en de gewoonte was zelfdragend omdat mijn hond voor de deur zou liggen als het tijd was om te gaan of zou komen om mij te zoeken als het te lang duurde.

5. Laat je niet te veel meeslepen door het nieuws – of wat dan ook

Afleiding is een van de grote uitdagingen voor mensen die thuis werken, vooral mensen die er niet aan gewend zijn. ‘Je huis ligt recht voor je neus’, zegt Berger. Dat betekent dat alles waar u gewoonlijk aan denkt om na het werk thuis te komen, nu bij u is. Het is menselijk om afgeleid te worden. Maar je moet op hun hoede van hoe je hoeveel je laat je afleiden.

Op kantoor neem je waarschijnlijk al een paar pauzes de hele dag door, en dat is ook prima thuis te doen. Die tijd gebruiken om een ​​lading wasgoed in te gooien is oké, maar probeer niet naar je nieuwe werkarrangement te kijken als een kans om eindelijk die kast of iets anders op te ruimen dat veel aanhoudende focus vereist.

Op dit moment is een van de grootste afleidingen het nieuws. En als u op afstand werkt vanwege het nieuwe coronavirus, komt het inchecken bij COVID-19-updates voor uw geest. Het is natuurlijk goed om op de hoogte te blijven, maar het is ook gemakkelijk om jezelf in een angstige puinhoop te scrollen.

Ik stel voor om timers in te stellen voor pauzes die je neemt. Je wilt niet te diep ondergedompeld raken en vergeten dat je helemaal aan het werk bent. Als u iemand bent die vatbaar is voor afleiding elke keer dat u een nieuwswaarschuwing krijgt, zet dan uw meldingen ook op werkdagen uit. Het nieuws zal er na 17.00 uur nog steeds zijn.

6. Communiceer, communiceer, communiceer

Als je meestal niet thuis werkt, is de kans groot dat er hobbels in de weg zijn als je plotseling helemaal op afstand moet gaan. De sleutel om deze hobbels te doorbreken, is communicatie – vooral met uw manager en directe rapporten. Voordat u de overstap maakt of zodra u weet dat het gebeurt, moet u een plan opstellen met verwachtingen waarin u aangeeft hoe vaak u moet inchecken en hoe u eventuele wijzigingen of nieuwe opdrachten aan elkaar doorgeeft. Doe hetzelfde met iedereen met wie u gewoonlijk de hele dag samenwerkt.

Dit plan zal waarschijnlijk veranderen terwijl u werkt. En dat is ok. Dit is voor iedereen een nieuwe situatie. Zorg er dus voor dat je terugcirkelt en het plan wijzigt als er problemen optreden. U zult ook unieke uitdagingen tegenkomen wanneer u uw werk op afstand probeert te doen, wat sterk kan variëren afhankelijk van het soort werk dat u doet. Aarzel niet om contact op te nemen met dezelfde mensen waar u gewoonlijk om hulp zou vragen, zelfs als u zich niet in hetzelfde gebouw bevindt als zij.

En u hoeft niet alleen bij tekstgebaseerde communicatie te blijven. “Stuur geen e-mail als u op kantoor persoonlijk met een collega zou hebben gesproken”, zegt Yurovsky. Misschien vindt u het het beste om telefonisch of via videochat in te checken bij uw baas en collega’s. Dit zal miscommunicatie verminderen en een deel van het sociale isolement doorbreken dat kan ontstaan ​​door thuiswerken.

7. Vergeet niet te socialiseren

Wanneer het hele kantoor plotseling vanuit huis begint te werken, verbreek je veel van de informele sociale interacties die je de hele dag gewend bent, waardoor je je minder eenzaam voelt en de eentonigheid van het werk verbreekt. “Mensen vergeten dat ze bij anderen in de buurt moeten zijn, omdat het de kleine praatjes en willekeurige brandalarmen zijn die ervoor zorgen dat je dagen uniek aanvoelen en dat hamsterwielgevoel voorkomen. Als je vanuit huis werkt, heb je dat niet ‘, zegt Yurovsky.

Bestrijd dit door de hele dag met uw collega’s te praten via Slack, telefoontjes, sms, Zoom of hoe uw bedrijf ook communiceert. Als u uw collega’s gewoonlijk naar hun weekends vraagt, ga daar dan mee door. Neem contact op als u hen gewoonlijk commentaar geeft over een specifiek onderwerp. Deze kleine interacties gaan ver.

Berger stelt ook voor om tijd vrij te maken om met een collega te praten of een-op-een bij te praten. Als ze op afstand werkt, ‘luncht’ ze vaak met collega’s en vrienden door een tijd in te stellen om te chatten terwijl ze eten. (En je moet zeker nog steeds lunchen en afstand nemen van je werk. Deze pauzes zijn van vitaal belang, zelfs als je je huis niet verlaat.)

U kunt ook met uw hele team de aftrap van het videogesprek in de ochtend plannen, zodat u ruimte maakt voor dat eerste gesprekje aan het werk of tijd vrijmaakt voor andere check-ins gedurende de dag.

Terwijl je toch bezig bent, niet alleen in te checken met collega’s over dit project of die tv laten zien zowel like-echt check-in , Berger suggereert. Velen van ons voelen zich op dit moment angstig en onzeker, en plotseling geïsoleerd thuis kunnen deze gevoelens versterken. Aarzel niet om contact op te nemen met een collega om te vragen hoe het met hem gaat.

Dit alles is niet alleen van toepassing op de werkdag en de mensen met wie u werkt. Je kunt na het werk misschien niet met vrienden afspreken voor het avondeten, maar je kunt een groep mensen organiseren om een ​​boek of tv-programma te bespreken of gewoon om bij te praten over Google Hangouts. Je hoeft niet eens zoveel te plannen: mijn beste vriend en ik wonen in verschillende delen van het land, maar streamen tegelijkertijd tv-programma’s zodat we er in realtime over kunnen sms’en. En FaceTime je moeder, wil je? Wanneer de wereld in paniek raakt, is het belangrijker dan ooit dat we contact met elkaar opnemen, verbinding maken en voor elkaar zorgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *